Pozycjonowanie firmy usługowej

Pozycjonowanie firm usługowych najbardziej podobne jest do pozycjonowania sklepów internetowych z tą różnicą, że zamiast stron produktowych tworzymy i opisujemy strony dotyczące konkretnych usług. Różnym może być też proces składania zamówienia czy płatności.

O ile w sklepie internetowym zazwyczaj nie jest potrzebna pomoc doradcy, żeby zamówić konkretny towar, o tyle w przypadku firm, których usługi sprzedawane są na podstawie indywidualnych wycen i ustaleń, kontakt z doradcą jest niezbędny.

W przypadku firm usługowych pozycjonowanie w bardzo pośredni sposób może mieć wpływ na sprzedaż.

Głównym celem pozycjonowania firmy oferującej usługi powinno być budowanie wizerunku eksperta, autorytetu oraz zaufania. Strona taka może pełnić różne funkcje i być jednym z wielu narzędzi doradcy, które finalnie umożliwi lub ułatwi zawarcie umowy czy transakcji.

O ile naturalnym celem do mierzenia w e-commerce jest sprzedaż, o tyle w przypadku firm usługowych mierzyć należy na przykład wypełnienie i wysłanie formularza kontaktowego.

Dobrze przygotowana strategia dla firmy usługowej powinna przedstawiać usługę jako rozwiązanie konkretnego problemu. Poprzez dobrze dobrane treści możemy uświadamiać użytkownikom istnienie nieoptymalnie działających obszarów, pomóc mu zidentyfikować trudności, wyzwania, a także podsunąć szereg płatnych i bezpłatnych rozwiązań. Jednym z rozwiązań może być oferta firmy usługowej.

Jeżeli pozycjonowanie strony będzie elementem szerszej strategii marketingu internetowego, możemy doprowadzić do sytuacji, w której osoba szukająca konkretnych usług już kojarzy naszą firmę poprzez wysokiej jakości treści, widziała kilka reklam do bezpłatnych materiałów i zapoznała się z nimi, zna eksperta odpowiedzialnego za wykonanie pracy, po czym przystępuje do procesu zakupowego.

W porównaniu do konkurencji, która nie używa wyżej wymienionych elementów, próba sprzedaży następuje podczas pierwszego kontaktu z marką, co jest mniej skutecznym rozwiązaniem.

statystyki ruchu organicznego

Powyższe statystyki obrazują wzrost ruchu dla agencji kreatywnej. O ile rok czasu to relatywnie mało, by zbliżyć się do lidera branży w SEO, o tyle ponad 500 dodatkowych wizyt stwarza konkretne możliwości.

Nawet jeśli Twój budżet nigdy nie pozwoli Ci zbliżyć się do lidera to i tak warto robić coś niż nic.

Warto szukać niszy, asymetrii, sposobu. Warto działać sprytnie.

Po kilku latach pracy nad stroną często okazuje się, że dodatkowe źródło ruchu realnie przekłada się na jakość pracy doradców i jest jednym z elementów stabilnego wzrostu firmy.

Udostępnij ten artykuł
Facebook
LinkedIn
Picture of Rafał Pietraszek

Rafał Pietraszek

Pomagam przedsiębiorstwom w generowaniu większych przychodów za pomocą profesjonalnych strategii SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zostaw wiadomość

Wypełnij formularz, skontaktuję się z Tobą.