Lokalny sklep stacjonarny firmy będącej producentem mebli ekologicznych wykonanych z wikliny to realizacja, w której połączyłem strategię opisaną w SEO Case Study salonu fryzjerskiego wraz ze wdrożeniem nowej strony internetowej.
Nowa strona była wymagana, ponieważ dotychczasowa wersja nie spełniała żadnych standardów jakościowych takich jak szybkość ładowania, nie posiadała opisów czy systemu zarządzania treścią umożliwiającego łatwą jej edycję.
Skutkiem powyższych usterek był absolutny brak ruchu z wyszukiwarki Google.
Po przygotowaniu nowej wersji z przekrojowym opisem oferty oraz po stworzeniu i optymalizacji wizytówki Google Moja Firma wypracowaliśmy następujące wyniki.
Statystyki wizytówki za ostatni kwartał:
Statystyki strony internetowej
W około 47 miesięcy strona internetowa wygenerowała 39 tys. odsłon przez 11 tys. użytkowników. Jeżeli podzielimy 11 166 użytkowników na 47 miesięcy, da to nam średnio miesięcznie 237 użytkowników.
Traktując stronę internetową na zasadzie analogii wejścia do sklepu i obejrzenia produktów, generuje to średnio 9,89 wizyty dziennie przy założeniu, że otwarte mamy średnio 24 dni w miesiącu.
To tak jakby podczas godzin pracy sklepu, średnio co godzinę odwiedzała nas dodatkowa osoba zainteresowana naszymi produktami. Dla stacjonarnego punktu, który nie oferuje sprzedaży internetowej, dodatkowy ruch i zainteresowanie to dodatkowa szansa na sprzedaż, w tym przypadku także w ilościach hurtowych.