Pozycjonowanie sklepów internetowych jest stosunkowo łatwym zadaniem, ponieważ większość firm po prostu kopiuje opisy produktów z bazy danych hurtowni lub ze strony producenta.
Taka sytuacja powoduje, że większość stron jest oceniana przez wyszukiwarkę jako niskiej jakości. Między innymi na blogu przeczytać możesz, że unikatowa treść to jeden z podstawowych czynników rankingowych w SEO. Wystarczy, że opiszesz produkty pełniej, lepiej, w bardziej kreatywny sposób, przez co dostarczysz użytkownikom więcej wartości, by zacząć myśleć o pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki.
Nie inaczej było w przypadku sklepu internetowego, który oferował cyfrowe licencje do oprogramowania. Takich sklepów w internecie jest setki. Jedne działają szybciej, inne wolniej, większość natomiast kopiuje opisy od „lidera” w branży.
Był to sklep jak każdy inny, który nie odróżniał się zupełnie niczym poza różnicami w cenach. Po przeprowadzeniu audytu i wdrożeniu zaleceń oraz wypełnieniu strony unikatowymi treściami strona zaczęła stopniowo pozyskiwać ruch.
O ile dodanie treści w oczywisty sposób wpływa na wynik, o tyle warto poświęcić więcej uwagi do zaplanowania architektury informacji oraz struktury linkowania wewnętrznego, zwłaszcza w sklepach z dużą ilością produktów.
Jeżeli posiadasz unikatowy asortyment lub Twoja konkurencja po prostu kopiuje opisy, wypracowanie wyników powinno być względnie łatwe.