Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego

Salon fryzjerski to specyficzny rodzaj biznesu, w którym lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Na każdym osiedlu czy dzielnicy, zazwyczaj funkcjonuje kilka tego typu biznesów.

Jeżeli nie mamy po drodze, to rzadko kiedy będziemy decydować się na wizytę w salonie na drugim końcu miasta. Jeżeli strzyżemy się regularnie – tym bardziej zależy nam na dogodnej dla nas lokalizacji.

Pytanie, które się nasuwa to czy w ogóle jest sens promować tego typu biznes.

Przecież nawet przeprowadzając się do nowej lokalizacji, szybko orientujemy się w sklepach i firmach, które znajdują się w najbliższym sąsiedztwie.

Powodów, dla których warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego, dla tego typu firmy jest kilka. Przede wszystkim ludzie zmieniają miejsce zamieszkania, przeprowadzają się z osiedla na osiedle, między miastami.

Dodatkowo spora grupa klientów może być niezadowolona z usług w bezpośredniej okolicy.

Stwarza to szansę na pozyskanie nowych klientów, którzy zadowoleni z jakości obsługi będą odwiedzać nas regularnie. Dodatkowo przy tak konkurencyjnym typie działalności każda forma reklamy i metoda wyróżnienia się na tle konkurencji jest na wagę złota.

Podczas wywiadu z klientem ustaliłem, że widoczność salonu w najbliższym otoczeniu jest bardzo problematyczna, a w zasadzie zerowa. Ustaliliśmy plan działania obejmujący weryfikację własności firmy, wypełnienie oraz optymalizację profilu Google Moja Firma.

Następnym krokiem było szkolenie z użytkowania aplikacji oraz opracowanie prostych wytycznych co do niezbędnych aktywności w najbliższych tygodniach. Jako ciekawostkę możemy zaznaczyć fakt, że salon fryzjerski nie posiada strony internetowej. Ruch z map kierowany był na fanpage na Facebooku.

Statystyki wizytówki za ostatni kwartał:

fryzjer statystyki 1
fryzjer statystyki 2

Ponad 8 tysięcy wyświetleń (2,6 tys. w wyszukiwarce oraz 5,7 tys. w mapach) wygenerowało odpowiednio 52 wizyty na stronie, 14 zapytań o trasę dojazdu oraz 110 połączeń telefonicznych. Zakładając, że mamy w miesiącu 24 dni pracujące daje to nam średnio 1,52 telefonu dziennie.

W kontekście prowadzenia biznesu bardziej niż nad samą liczbą połączeń skupiłbym się nad ich regularnością. Oczywiście można zarzucić, że część z tych połączeń to na pewno nie są nowi klienci, a obecni. Owszem jest to prawda natomiast ułatwienie kontaktu obecnym klientom to kolejny powód, dla którego tym bardziej warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego.

Udostępnij ten artykuł
Facebook
LinkedIn
Picture of Rafał Pietraszek

Rafał Pietraszek

Pomagam przedsiębiorstwom w generowaniu większych przychodów za pomocą profesjonalnych strategii SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zostaw wiadomość

Wypełnij formularz, skontaktuję się z Tobą.